Gerealiseerde resultaten als sportmanager
Hieronder een overzicht van door ons gerealiseerde matches.
Corendon
Touroperator Corendon Vliegvakanties is al sinds 2011 verbonden aan schaatsploeg Team Corendon. MK Sponsormatch is bij Team Corendon als Commercieel Manager verantwoordelijk voor de sponsorwerving, communicatie, pr en activatie van de schaatsploeg. Samen met Chiel van Praag (Teammanager) en Renate Groenewold is Martijn Kabbes in 2010 met de schaatsploeg gestart. Door de jaren heen hebben onder andere Thijsje Oenema, Jan Blokhuijsen en Koen Verweij voor Team Corendon gereden. In het Olympisch jaar (2014) behaalde de ploeg in Sotsji liefst 3 gouden medailles (Jan Blokhuijsen, Marrit Leenstra, Lotte van Beek), 1 zilveren (Jan Blokhuijsen) en 1 brons (Lotte van Beek).
In het seizoen 2015-2016 bestaat Team Corendon bestaat uit: Bob de Jong, Lotte van Beek, Marrit Leenstra, Marije Joling, Sjoerd de Vries en Renz Rotteveel. De coaches zijn Peter Kolder en Stefano Donagrandi. Meer informatie op www.teamcorendon.nl
Wereldrecord rolstoeltennis Record 4 Rio
In oktober 2015 was MK Sponsormatch mede verantwoordelijk voor de organisatie van het wereldrecord rolstoeltennis ‘Record 4 Rio’. Door 26 uur non-stop te rolstoeltennissen, hebben de vier beste rolstoeltennissers van Nederland het oude record met succes verbroken. Samen met de collega’s van Buro Tennis was Martijn Kabbes verantwoordelijk voor de organisatie, de communicatie, social media, sponsorwerving en perszaken. Met Record 4 Rio is bovendien ruim 25.000 euro aan donaties en sponsoring opgehaald, bestemd voor Fonds Gehandicaptensport en de vier rolstoeltennissers Jiske Griffioen, Maikel Scheffers, Diede de Groot en Ruben Spaargaren. Meer info op www.record4rio.nl
REAAL
In de periode 2008 t/m 2011 is REAAL de hoofdsponsor geweest van de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB). Martijn Kabbes was in die periode als Sponsormanager werkzaam bij REAAL. Eind 2010 is hij vanuit MK Sponsormatch door REAAL als sportmarketingadviseur ingeschakeld om het hoofdsponsorschap te begeleiden en te activeren. Tot de activiteiten behoorden de volledige relatiemarketing vanuit REAAL rondom de wedstrijden van het Nederlands Davis Cup Team, de Masters, de individuele sponsoring van toptennissers Thiemo de Bakker, Robin Haase en Esther Vergeer. En de verantwoordelijkheid voor de groots opgezette landelijke Wimbledonactie met Radio Veronica, waarbij MK Sponsormatch dagelijks vanaf Wimbledon als gastheer optrad voor de prijswinnaars.
Sport1 Tennis
Voor Sport1 heeft MK Sponsormatch het activatieplan opgesteld voor de promotie van het nieuwe tenniskanaal Sport1 Tennis. Sport1 heeft de tennisrechten gekocht voor Wimbledon, Davis Cup en alle grote internationale ATP en WTA toernooien waaraan toppers als Roger Federer, Rafael Nadal, Novak Djokovic, Andy Murray, Maria Sjarapova en Serena Williams deelnemen.
European League Baseball
In mei 2015 is de European League Baseball opgericht onder leiding van Nederlandse honkbal icoon Wim van den Hurk. Een nieuw initiatief dat door MK Sponsormatch begeleid en geadviseerd wordt op gebied van marketing en sponsoring. Meer informatie op http://www.euroleaguebaseball.com/.
Samenwerking Jacco Eltingh
In samenwerking met voormalige toptennisser Jacco Eltingh adviseert MK Sponsormatch diverse partners in het bedrijfsleven hoe men de tennissport als strategisch (sport)marketinginstrument kan inzetten om doelstellingen te bereiken. EHT&E is tevens organisator van de Afas Tennis Classics waaraan oud-wereldtoppers als Richard Krajicek, Goran Ivanisevic, Stefan Edberg en Ivan Lendl deelnemen.
Sport1 NK Hardserveren
Een bijzonder evenement en concept bedacht door MK Sponsormatch. Omarmt door Sport1 en uitgevoerd in samenwerking met Eltingh Haarhuis Tennis & Events. Het Sport 1 NK Hardserveren is een mobiele servicekooi die geplaatst wordt bij grote tennistoernooien. Deelnemers serveren en zien hoe hard hun service is. De laserapparatuur registreert de snelheid. De voorrondes op meer dan 20 tennisclubs leveren een top-10 bij de dames en heren op. De finale vindt plaats op het centre court van de finaledag bij de Afas Tennis Classics.
Volleybalteam Prins/VCV
Volleybalteam Prins/VCV komt uit in de eredivisie. MK Sponsormatch heeft een nieuw strategisch sponsorbeleidsplan geschreven voor de Stichting Topvolleybal Veenendaal waar Prins/VCV formeel onder valt. Het plan heeft ertoe geleid dat hoofdsponsor Prins Petfoods het hoofdsponsorschap heeft verlengd en zich vele nieuwe bedrijven hebben aangesloten bij de geïntroduceerde businessclub. MK Sponsormatch fungeert op dit moment als externe sportmarketingadviseur voor het bestuur. De ambitie van Prins/VCV is om binnen nu en twee jaar structureel mee te doen om de bovenste vier plaatsen in de eredivisie. Meer informatie op www.topvolleybalveenendaal.nl.
Op=Op Voordeelshop
Voor Op=Op Voordeelshop heeft MK Sponsormatch het sponsorbeleidsplan opgesteld. De levensmiddelenaanbieder is in het seizoen 2011-2012 hoofdsponsor geweest van de schaatsploeg Team Op=Op Voordeelshop, de voorganger van de huidige schaatsploeg Team Corendon. Advisering over de activatie van het hoofdsponsorschap, pr-activiteiten en schaatsevenementen werden door MK Sponsormatch mede bedacht en deels uitgevoerd.
Windmill Cup
De Windmill Cup is het grootste internationale jeugdtennistoernooi dat in Nederland plaatsvindt. In opdracht van TV Beekhuizen, organisator van de Windmill Cup, heeft MK Sponsormatch het strategische sponsorbeleidsplan opgesteld met als centrale thema ‘duurzaamheid’. Inmiddels is het evenement uitgegroeid tot een van de ‘groenste’ en meest duurzame sportevenementen in Nederland. Meer informatie op www.windmillcup.com
Dutch Food Valley Classic
Voor de Dutch Food Valley Classic, de op één na grootste eendagskoers van Nederland, heeft MK Sponsormatch een sponsorbeleidsplan geschreven. Dit plan omvatte onder andere nieuwe sponsorproposities en de uitwerking van verschillende Marketing-, Communicatie- en PR acties. Daarnaast ondersteunde MK Sponsormatch de wielerkoers ook nog eens bij het werven van sponsoren.